Why durres…

La città di Durres ha rappresentato e tuttora rappresenta una realtà decisiva in merito alle relazioni/rapporti che uno stato come l’Albania mantiene nel sistema mediterraneo. Città di antica fondazione, capitale dello stato degli Illiri, per i romani porta fondamentale verso i Balcani e l’oriente (passava proprio in questi territori la via Egnatia in direzione di Costantinopoli), città fondamentale per la storia moderna dell’Albania, luogo ed oggetto di grandi contraddizioni post-comuniste, testata di una area metropolitana in fase di definizione con Tirana, contenitore di realtà in altri luoghi antitetiche (chiesa ortodossa, chiesa cristiana, comunità mussulmana) che vivono in completa simbiosi. Resti di un passato talvolta glorioso  insieme a frammenti di un futuro avvolto dall’incertezza. Città che, come molte altre nell’area balcanica, in 20 anni ha subito un drammatico passaggio dal comunismo al liberismo e visto il suo territorio aggredito, la sua identità disgregata, le sue autorità depotenziate, il suo spazio pubblico privatizzato. Questo territorio cerca ora di riprendersi, darsi delle regole, una strategia e di progettare il proprio futuro. Una città dove ad ogni angolo, su ogni gradino, in ogni spazio vuoto, su ogni panchina si percepisce una grande ricchezza, la ricchezza di avere una “vita di città”. Contemporaneamente è evidente la mancanza di spazi progettati e non risulta chiaro dov’è città e dov’è campagna, dov’è città e dov’è collina, dov’è città e dov’è mare, dov’è città e dov’è palude. Quale sarà l’alfabeto con cui si scriverà il suo futuro? con quali paradigmi si devono decidere le strategie della città? quale sarà la filosofia  ad essa più congeniale? Chi saranno gli attori? per quale cittadinanza progettare?, insomma quali sono le domande che una città dalla realtà così complessa si deve porre?

The city of Durres has represented and still represents a crucial fact about the relations that a state like Albania keeps in the Mediterranean system. City of ancient foundation, capital of the state of the Illyrians, the Romans door to the Balkans and the East (passed in these areas the Via Egnatia towards Constantinople), fundamental city of Albania modern history, place and subject of post-communist contradictions, head of a metropolitan area being defined with Tirana, contain antithetical realities (three religions like orthodox Church, christian church and muslim) living in complete harmony. Remains of a glorious past, with fragments of an uncertain future at least. City, like many others, that in 20 years has undergone a dramatic transition from communism to liberalism and saw his territory attacked,  his identity disrupted, his authorities weakened, its public space privatized. This territory is now looking to bounce back, set rules, strategy and design its own future. A city where at every corner, on every step, in every empty space, is possible to perceive a great wealth, the wealth of having a “city life”. At the same time there is an obvious lack of designed space, and there isn’t clarity of where is city and where is country, where is city and where is hills, where is city and where is sea, where is city and where is swamp. What will be the alphabet to write the future?, with such paradigms will have to decide the strategies of the city? What is the philosophy most congenial to it? Who are the actors? planning for what citizenship? In short what are the questions that a city so complex must be asked?

Qyteti i Durresit ka paraqitur dhe paraqet edhe sot nje realitet vendimtar persa i perket lidhjeve/raporteve qe nje shtet si Shqiperia mban ne sistemin mesdhetar. Qytet i krijimit te hershem, kryeqytet i shtetit te ilireve, per romaket e vjeter portë fondamentale drejt Ballkanit dhe drejt Lindjes (pikerisht ne keto territore kalonte Rruga Egnatia ne drejtim te Konstandinopojes, qytet themelor per historine moderne te Shqiperise, vend dhe objekt i kundershtime te medha post-komuniste, vend i provuar nga nje zone metropolitane ne nje faze ne zhvilllim e siper me Tiranen, mbajtes realitetesh ne vende te tjera antike (kisha ortodokse, kisha e krishterë, komuniteti musliman) te cilet jetojne ne nje simbioze te vertete.
Rrenoja te nje te kaluare shpesh here te lavdishme, se bashku me copeza te ardhmeje e mbuluar nga paqartesia. Qytet, i cili, ashtu si edhe shume qytete te tjere ne zonen ballkanike, ne 20 vjet ka pesuar nje kalim dramatik nga komunizmi ne liberalizëm dhe, duke pare territorin e tij te sulmuar, identitetin e tij te shkerrmoqur, autoritet e tij te shfuqizuara, hapesiren e tij publike te privatizuar. Ky territor kerkon tashme te rimarrë veten, t’i jape vetes rregulla, nje strategji eshte te projektoje te ardhmen e tij. Nje qytet ku, ne cdo kend, ne cdo cep, ne cdo hapesire boshe, ne cdo stol perceptohet nje pasuri e madhe, pasuria per te patur nje “jete qyteti”. Njekohesisht eshte e dukshme mungesa e hapesirave te projektuara dhe nuk rezulton e qarte se ku eshte qytet e ku eshte fshat, ku eshte qytet dhe ku eshte koder, ku eshte qytet e ku eshte det, ku eshte qytet e ku eshte moçal. Cili do te jete alfabeti me te cilin do te shkruhet e ardhmja e ketij qyteti? Me te cilat paradigma do te duhen te vendosen strategjite e qytetit? Cila do te jete filozofia qe do t’i shkoje me per shtat ketij qyteti? Cilet do te jene aktoret? Per te cilen shtetesi duhet projektuar? Me pak fjale, cilat jane pyetjet qe nje qytet, me nje realitet kaq kompleks, duhet t’i beje vetes?

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